swingitfrken.blogg.se

Jag skriver om allt jag kommer att tänka på.

"The perfect bite"

Kategori: Allmänt

En av mina favoritfilmer är "The mirror has two faces" med Barbra Streisand och Jeff Bridges. I en scen sitter de på restaurang och han förklarar att han fått koll på hennes rutiner. Först tar hon bort det hon inte gillar att äta på tallriken, sen skär hon salladen diagonalt medan hon snurrar tallriken till höger efter varje drag med kniven.Sen kommer hans favoritdel: "the loading of the fork". Hon tar procentuellt lika mycket av varje sak från tallriken och laddar gaffeln med. Alltså har hon en smakbit av varje sak på gaffeln när hon tar första tuggan. "The perfect bite!".
Jag tänker på detta lite då som nu och gör faktiskt likadant ibland. Som igår, åt vi grillad korv, färskpotatis, sallad, tomat och rödlök. Jag tog en bit korv, en bit färskpotatis, en bit sallad, en bit tomat och en liten bit rödlök, och därefter stoppade jag det i munnen. "Den perfekta tuggan". Låter kanske lite knäppt, men det blir väldigt gott!
Tjingeling!

Kommentarer

  • LADY THIRTY säger:

    Åh jag minns precis det där!!!
    Tänker också på det ibland när jag äter :)

    Svar: Visst är det lustigt! Men sant!
    Cecilia Löfholm

    2013-06-09 | 20:23:30
    Bloggadress: http://ladythirty.blogg.se
  • maja-STYLE & LIFE by Leia säger:

    Haha...du är ju för go:) Har inte sett filmen och gör nog tyvärr inte några "perfekta tuggor" men självklart finns det kombinationer som slårt det mesta:) gula OCH svarta malacofiskar tillsammans, choklad och kaffe självfallet, rödvin med digestive brie och vindruvor:)

    kramar

    Svar: Speciellt plopp och kaffe!!!!! Glöm inte alla tre färger av Ahlgrens bilar - tillsammans! Och att man alltid måste knyta godis-snören!
    Cecilia Löfholm

    2013-06-16 | 21:43:39
    Bloggadress: http://styleandlifebyleia.se

Kommentera inlägget här: