swingitfrken.blogg.se

Jag skriver om allt jag kommer att tänka på.

Jag är periodare - fast inte som ni tror

Kategori: Allmänt


Jag har olika perioder olika tidpunkter på året.
Ibland vill jag bara städa och organisera hemma. Då kan jag googla på Martha Stewart, kolla bilder under "organisera" på google och skriva listor.
Ibland vill jag uppdatera min garderob. Då kollar jag på filmer med fina kläder, skriver listor på kombinationer och rensar ut min garderob.
Ibland är jag inne i en mat-period, då jag planerar månadsmatsedlar och inköp samt kollar matprogram på tv.
Det brukar bero på om jag kollat på nån speciell film, eller tv-program.
Nu borde jag kolla "Maid in Manhattan" eller "Bröllopsplaneraren" då jag måste städa upp hemma och organisera inför grillfesten på lördag, men jag har ingen ork till det just nu. Listor har jag redan skrivit på vad jag ska göra när, men jag har inte kommit igång med städningen än.
Jag har gett mig själv ledigt idag, och tänker storstäda imorgon. Det är inte så mycket att städa upp, men damma och dammsuga kan ju vara trevligt att göra.
Tjingeling!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: