swingitfrken.blogg.se

Jag skriver om allt jag kommer att tänka på.

Höstpepp till tusen!

Kategori: Event

 
"pointy finger - armvirvel - sliding fingers"
Japp, så började höstens Loppi-event med konfirencier Lina Hedlund som lärde ut lite disco-moves i söndags. Och disco-energin höll sig hela dagen för mig. Därför börjar jag dagarna numera med lite discodans.
Polarn och pyret bjöd på popcorn och lät barnen visa att man kan hoppa i vatten, rocka rockring, springa i deras tåliga kläder.
De tipsade också om tre saker man som förälder ska tänka på:
1. Klä barnen i lager på lager. Det är ofta som man klär barnet i ett varmt utanpå lager. Men med ett varmt lager längst in på kroppen så håller sig barnen varma och fryser inte.
2. Köp rätt storlek!
3. Låt barnen välja. Om barnen själva kan klä av sig/på sig underlättar det för alla.
De sa också att man gärna ska torka av ytterkläderna med en trasa, istället för att tvätta de så mycket. Och om man ska tvätta så ska man göra det i 40 graders vatten och torka i 40 grader i torktumlaren, så inte klädernas skyddande skal skadas.
Visste ni att man på Lloyds apotek kan göra gratis hudanalyser med deras analysapparat? Utan att boka tid. Och gratis! Den säger om man behöver mer fukt, vad man ska tänka på m.m. Och när man är där kan man få tips på produkter för ens hud. Detta kan man göra på alla deras apotek förutom på T-centralen.
Kids Zoo är ett kosttillskott som för utvecklat för barn som inte vill ta vanliga vitamintillskott.
De finns i fyra olika varianter och smakar och ser ut som vingummin. De är till för barn ner till ett år och innehåller bara naturliga smak och färgämnen från frukt och grönsaker. Det är inget tillsatt gluten, ägg eller mjölk.
För äldre barn än 12 år finns även serien EasyChew.
Detta är helt brilliant, då jag på vardagsmornarna kan vara lite disträ och glömma bort vitaminer. Men med denna påminner Jack mig varje morgon "men kids zoo då?".
Kristin Kaspersen kom och pratade om sin bok "Good food - glutenfritt, gott och mycket grönt". Den boken borde inhandlas.
Tomas Panduro berättade om Panduro hobby och deras nyhet Panduro dough. De har också en you tube kanal där man får ett nytt pyssel varje vecka.
Kreativa Karin, som samarbetar både med Panduro och Loppi berättade om sina pyssel och boken "Kreativa Karins Kalas" som snart kommer ut. Ser vi fram emot!
 
Silja Line var och berättade om bl.a sina lyxkryssningar.
Sen var det modevisning av höstens mode där 70-talet fortfarande gäller. Mocka, skinn, metall, blått, hög hals och djup urringning. Polotröjor är också stort. Blått kommer att hålla i sig till våren också, så spara alla blåa plagg ni har hemma.
Likaså återvinning. Filippa K har till exempel börjat hyra ut sina kläder istället för att folk ska köpa. (De säljer ju fortfarande kläder också). Det tycker jag är ett bra miljötänk. Om man ska på en stor fest/gala, att man kan hyra en klänning som man annars köpt och kanske använt några få gånger.
 
Efter scenshowen var slut var jag tvungen att springa därifrån. Så jag hann inte gå runt bland alla montrar, tyvärr. Nästa gång kommer jag göra det. Men jag fick med mig en maffig goodiebag.
Full med grejer från Silja Line, Duni, me&i, PolarnochPyret, Lloyds apotek, Panduro, Topz, Burt's bees, Softlan, Smart in the dark, Lipfish, Pretty pegs, itrim, Barn i stan, caseapp, natural cycles, kids zoo, nestlé, salvequick, göteborgs kex och barcliff. Samt nyaste numret av Loppimagasinet.
Underbart, peppande förmiddag.
 
Tjingeling
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Oslofru säger:

    Ser superlyckat och kul ut :D

    Svar: Det var det verkligen!
    Cecilia Löfholm

    2015-09-01 | 10:08:36
    Bloggadress: http://www.oslofru.com

Kommentera inlägget här: