swingitfrken.blogg.se

Jag skriver om allt jag kommer att tänka på.

Att vara eller inte vara, det är frågan...

Kategori: Allmänt

Vad ska jag bli när jag blir stor? Den frågan cirkulerade i min skalle hela dagen igår. När måste man bestämma sig för vad man vill bli? Jag känner två starka kvinnor som omskolade sig när de var äldre än mig, det beundrar jag! Har ju alltid velat bli skådespelare, men lägger inte riktigt manken till, kanske för att jag känner att jag är för gammal för att "slå igenom" eller för att jag ser det som ett otroligt roligt intresse. Annars velar jag väldigt mycket. Det kan växla från dag till dag, från humör till humör. När jag ser Jennifer Lopez i "Bröllopsfixaren" vill jag bli bröllopsfixare. När jag ser "Sex and the city" vill jag bli kolumnist. När jag läste "Läsarna i Broken Wheel" ville jag öppna en bokhandel. När jag ser "The mirror has two faces" vill jag bli lärare. Ja, ni ser, helt olika yrken hela tiden. Vad vill du bli när du blir stor? Tjingeling!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: