swingitfrken.blogg.se

Jag skriver om allt jag kommer att tänka på.

Rädda Liv!

Kategori: Allmänt

Fick sms imorse att Blodbussen står i centrum. Och givetvis ska jag dit och ge blod.
Jag har några i min umgängeskrets som inte KAN eller FÅR ge blod pga hälsorisk för de själva. Så de ska jag inte tjata mer på.
Men "jag är nålrädd" är ingen bra ursäkt. Nålsticket tar en sekund, sen känns det inte resten av tiden. Tänk om ditt blod räddar nåns liv? Skulle inte det kännas bra i hjärtat? Tänk om du nån gång skulle behöva blod? Nålstick är inte heller min favorit, men det känns ju bara en sån kort stund. Jag tänker på att jag gör en god gärning när jag ligger där.
"Jag har inte tid" är inte heller en bra ursäkt. Blodbussen åker land och rike runt och man får sms när den är i närheten av dig. Så du behöver inte ens hålla reda på datum när den finns tillgänglig för dig.
"Men jag har ingen barnvakt".....Min son har varit med mig på blodbussen när jag gett blod. Det finns ju tidningar de kan bläddra i. Och sen kan de få välja vilken gåva de vill ha för att mamma gett blod.
Det finns inga godtagbara ursäkter att inte lämna blod, annat än hälsoskäl. Så gå till centrum och lämna du också! Det kommer kännas mycket bra efterråt!
Nu ska jag klä på mig ytterkläderna och gå till blodbussen.
Tjingeling!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: